Gumene ili tepih patosnice?

Patosnice predstavljaju sastavni deo vašeg automobila i one čuvaju njegovu unutrašnjost olakšavajući čišćenje automobila i zimi i leti...  Stoga je pravilan izbor od velikog značaja.  

Patosnice smanjuju "habanost" vašeg automobila

Ukoliko vozite bez patosnica, dolazi do dva negativna uticaja na tepih na podu:

a) Dok „radite“ nožnim komandama dolazi do neminovnog habanja tepiha.  

b) Prilikom svakog ulaska u auto na tepihu ostavljate razne nečistoće (prašina, kamenčići, blato, žvake, izmet, razne druge lepljive supstance nepoznatog porekla...). Pošto nemate patosnice koje biste mogli da jednostavno izvadite, istresete, iščetkate ili operete, moraćete agresivno da usisavate pod automobila ili da ga perete, što znači da dolazi do natapanja tepiha vodom, osim ako ne perete nekim sredstvom koje zahteva minimalnu količinu vode ili se trlja samo penom. U svakom slučaju dolazi do manjeg ili većeg habanja tepiha prilikom svakog čišćenja, kakvo god ono bilo, umesto da taj „teret“ preuzmu patosnice.

habanje-patosnice-blog

 Prednosti i mane gumenih patosnica

Gumene patosnice obično nazivamo zimskim, mada ih mnogi koriste tokom cele godine. U potpunosti su izrađene od gume, imaju manje ili više duboke kanale za skupljanje snega, bljuzgavice i vode, kao i manje ili više visoke ivice koje sprečavaju prelivanje van patosnice.

Sneg! Koliko god da otresete obuću pre nego što „ubacite“ noge u auto, uvek će se nešto snega naći na patosnicama. Zato zimi treba imati gumene patosnice! Kada se sneg sa vaše obuće otopi, zimske patosnice će ga zadržati u svojim kanalima, tako da prvom pogodnom prilikom ili kada dođete na krajnju destinaciju, jednostavno izvadite patosnicu i izlijete svu vodu.

Što je manje vlage u kabini manja je i šansa da dođe do stvaranja neprijatnih mirisa, razvoja mikroorganizama i slično. A tu je i so! Zimi, kada se unose sneg, bljuzgavica i blato u automobil, ne smemo da zaboravimo da se u njima obično nalazi i so, a ona je veliki neprijatelj metala vašeg automobila.

Gumene patosnice, bar one kvalitetnije, napravljene su od jake i izdržljive gume, pa mogu da potraju dugi niz godina. Takođe su vrlo elastične, a elastičnost ne gube ni pri veoma niskim temperaturama, što znači da nema straha od njihovog pucanja kada ih ujutro izvadite da istresete led ukoliko prethodno veče niste izbacili svu vodu.

Ove patosnice se vrlo lako čiste i peru. Čak i ako su potpuno ulepljene gustim blatom specifičnim za određena područja, lako ćete ga sprati vodom i nakon što ih na kratko ostavite da se ocede i osuše, možete potpuno čiste da ih vratite u auto.

Isto važi i za toplo i suvo vreme - prašinu, kao i druge vrste nečistoće, npr. piljevinu, suvu travu, kamenčiće, žvake, mnogo je lakše ukloniti sa gumenih, nego sa tekstilnih patosnica.

Koje su mane gumenih patosnica? Neki vozači se žale na sledeće:

a) kvare estetiku automobila, naročito ako posive ili nisu savršeno čiste ili premazane nekim sredstvom koje im daje „svež“ izgled
b) kliže im se noga kada je patosnica mokra
c) ispod noge im smeta profilisanost patosnice, tj. kanali za slivanje vode
d) smrde dok su nove (ovo važi samo za nekvalitetne)

Deluje nam da je estetika ipak najveća „mana“. Što se tiče neprijatnog mirisa novih patosnica, to je uglavnom slučaj kod onih nekvalitetnih.

Prednosti i mane tepih patosnica

Što se tiče estetike, većina vozača preferira tepih, tj. tekstilne patosnice, pošto im gumene deluju „kamiondžijski“, bez obzira na kvalitet, dezen (oblik i dubinu kanala) i slično.

Takođe, mnogi vozači kažu da im je mnogo prijatnije pod nogama sa tepih patosnicama, kao i da je sa njima lakši rad nožnim komandama. Da li je ovo stvarna prednost ili samo subjektivan osećaj, nismo uspeli da zaključimo. Trebalo bi sprovesti testiranje različitih patosnica, u različitim automobilima i sa različitom obućom kako bi se rešila ta „misterija“.

U svakom slučaju, brojni vozači generalno jedva čekaju da izbace gumene i ubace tepih patosnice. A kada dođe do čišćenja dolazi do pomalo neobične situacije. Neki tvrde da im je lakše da čiste tepih patosnice nego gumene, što deluje suludo!

Objašnjenje je vrlo prosto. Tepih patosnice izvade, istresu ili udare par puta o stub ili zid, pa sve krupnije nečistoće i one nešto sitnije otpadnu/ispadnu, a ukoliko ima „upornijih“ koje su se zavukle u vlakna patosnice, to se lako i brzo usisa.

Istina, tako se uglavnom uklanja ono što je vidljivo golim okom, dok nečistoća koja se nakupila duboko u vlaknima tamo ostaje. Deluje čisto, a u stvari je veoma daleko od čistog. Ovde takođe postoje velike razlike između tepih patosnica po pitanju materijala od kojih su izrađene – iz nekih moramo rukom da vadimo suve „travke“, dok se druge čiste relativno lako.

Sa druge strane, gumenim patosnicama zameraju to što kad se prašina, kamenčići i ostalo istresu, „obavezno“ ih treba isprati ili prebrisati krpom/sunđerom kako bi se uklonile sitne čestice prašine.

Problematika kod poređenja gumenih i tepih patosnica

Treba imati u vidu da:

a) nisu sve gumene patosnice napravljene od istog materijala, nemaju isti dizajn i slično
b) isto važi i za tepih patosnice
c) kod uticaja patosnica na komfor rada sa pedalama, kao i na bezbednost, treba imati u vidu i to da li je reč o fiksiranim patosnicama ili nefiksiranim. Ukoliko je reč o nefiksiranim, treba imati u vidu koliko su sklone klizanju, što zavisi od toga da li je reč o univerzalnim ili tipskim patosnicama, da li imaju gumiranu donju površinu i „krampone“, kao i od kakvog je materijala pod automobila

 

IZVOR: www.polovniautomobili.com

Gumene ili tepih patosnice?

Proizvodi na akciji

Poslednji proizvodi

Blog

Gumene ili tepih patosnice?

Gumene ili tepih patosnice?

Patosnice predstavljaju sastavni deo vašeg automobila i one čuvaju njegovu unutrašnjost olakšavajući čišćenje automobila i zimi i leti...  Stoga je pravilan izbor od velikog značaja.  

Detaljnije

Brendovi